tisdag 6 maj 2008

staden jag hatar älskar jag

Tänkte ta tillfället i akt att komentera min vackra blogg på mina vackra fötter med den osammanhängande bildtexten. Vad man kan se är det en blogg ca halv3 på natten från en synerligen okvalificerad putte som just har staplat upp på sitt hotellrum i den borgliga hufudstaden. Mitt hat berodde i största delen till att jag tyckte att staden var fruktansvärt fjollig eftersom vartenda ställe vägrade släppa in mej, när jag ännu var sugen på ett par pilsner till. Det är synd o skam att en full människa inte kan få sej nåt o dricka.

dock har jag haft en underbar helg bland kungar o annat löst folk. Här kanske man borde gå igenom vad man gjort o så, de e ju trotsallt en blogg, så lite kortfattat då:

Fredan anlände jag. träffa johansson som bjöd på ett par glas rödtjut på kulturhusettaket (skumt ord, undra om det heter så?..näää, de kan det väl ändå inte göra?). De var kul o se den gamle punkfarfarn o flumma lite. sedan träffa ja min gamle vän sen många år "bernta" o vi drack pilsner tills vi vägrades komma in nånstanns. Då gick ja till hotellet o blogga en blogg o sov.

Lördag knalla ja stan runt ett antal gånger o stanna till på en öl lite varstanns. mötte upp "bernta" på pizza hut vid 20-tiden nångång, då vi gick till världens skummaste hak: KGB, o där såg vi världens bästa konsert med Frasse Haraldsen. Gick sedan vidare o hängde runt tills vi var fulla nog att bege oss hem.

Söndan börja med ett mess från just nämnda frasse som vill att vi skulle bruncha på mossebacke, så en promenad dit. några prinskorv senare sitter vi på medis o dricker mellanöl o flummar tills de va dags o åka hem till sovstaden norrköping igen.

Frasse är verkligen en underbar människa o en kanonvän, sånna skulle man ha i peking också, skulle nog få livet att rocka en hel del. Vem annars vill äta lunch halv elva o beställa in första ölen 1 minut över?
"Frasse for president", (i norge dock;)

Inga kommentarer: