lördag 14 juni 2008

lite poesi kanske?

Om jag inte arbetade, vad i helvete skulle jag göra då?
Knarka kanske? men det är ju också ett jobb, ett jävla flängande med inbrott ocj själva köpandet av skiten och sen om igen, så det utesluter vi.
Jag kunde leva på andra, men risken finns ju attockså det är ett rätt så hårt arbete.
Jag kunde lägga in mej på sjukhus och bara ligga där blick stilla, men jag kan ge mej fan på att det också med tiden skulle kännas som ett arbete.
så jag arbetar väl på då, jag har väl inget val. Men nånting säger mej att gud från början inte alls menade att vi skulle syssla med nå´t satan arbete.

/Ulf Lundell

1 kommentar:

Godiva sa...

Åååååh. Den är så bra.

Jag funderade häromdagen på vilket Lundellpoem jag skulle lägga ut på bloggen, men så hann ni före. Lovely!