lördag 24 januari 2009

Ibland blir man glad

Faktum är ju att man är läskigt nära 30-sträcket. Ingen rolig vetskap, men den finns där.

På tåget mellan peking och ståkkålm bestämmer jag mej för att köpa en öl.

Kassörskan: Har du legitimtion?
Putte: Ja visst, varsågod. (mycket artigt och väluppfostrat)
Kassörskan: Åh fan, är du så gammal, hur har du lyckas hålla dej så fräsch?
Putte: Jag dricker mycket öl. B-vitamin är bra för hyn. (fortfarande lika trevlig som alltid...eh..)
Kassörskan: Det är det som är felet, jag dricker bara rödvin och hembränt/cola

Asså, fan vad jag älskar när servicepersonal är spontana och ärligt trevliga, och så är det ju lika kul varje gång man får visa leg....

MVH
Putte

2 kommentarer:

Psykbryt sa...

Jag får också alltid visa leg. Och jag är nära 30. I mitt fall är det ju antidepressiva, antipsykotika, litium, sömntabletter, öl, cigg och vin som håller mig så ung och fräsch. Jag vaknar varje morgon som en nyutslagen nyponros.

Putte o Piraten sa...

jag fyller 30 i år....skumt att våra vanor håller oss fräscha. Men en trevlig revolution när dek kommer fram till omvärlden hur man gör